söndag 8 september 2013

Slutet på vecka 3


Gör om, gör rätt. Fick positiv och negativ kritik på min nivåbukett. Jätte bra, det är då jag lär mig. Gjorde om den efter kritiken och hoppas det var så här läraren menade...  Resultatet blev faktiskt bättre! Lär mig mer å mer och vågar mer för varje bukett jag gör... Rätt väg!? 

På em i torsdags gick vi ut i friska luften och skulle plocka björkris. Vi satt 2 klasser ute och lövade av riset. Måste varit en härlig syn... ;) vi skulle forma var sitt hjärta. Spoltråd användes att hålla ihop björkriset till hjärtat. Under hjärtat har jag tejpat tjock ståltråd med floratejp. Sen satte jag ihop dessa, böjde ut ca halva och tejpade ihop resten till handtaget på buketten där stjälkarna kommer. Böjde ståltråden runt hjärtats kanter så den sitter fast.

Vi var ute i skogen och hämtade blåbärsris och det var bra att använda. Mycket grön mellansticks för utfyllnad. Blommor medlingen så långa stjälkar var super bra att jag hade kvar till denna bukett. Gula rosor, nejlikor, äpple, fjädersparris blad och aralia.

Vi fick även ta med oss denna bukett/ kreation hem i fredags. :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar