måndag 7 april 2014

Vecka 14

Har gjort lite av varje denna veckan.

Inget jag fått kort på. Buketter och samplanteringar har jag gjort. Känns bättre i kassan nu och den mesta nervositeten är borta.

Jag gjorde som Maria - läraren sa när hon var här på besök, att öva att sticka med bara stjälkar. Gjorde en annorlunda brudbukett...

Gjorde en manschett av sallal- Gaultheria shallon blad som trådades- dvs ståltråden märlades fast över nerven i bladet och ner fast i stjälken innan de sattes i oasisen. 

Sen tog jag stjälkar som var starka. Snittade alla och kortade vissa innan jag satte i de i oasisen. Satte i allt utrymme där det kunde få plats i oasisen.

Var faktiskt lite kul och mycket lärorikt. Fyllde hela oasisen med stjälkar som stuckits i radialt. Brudbukett för igelkottar!? 

När jag plockade ur stjälkarna räknade jag de och det fick plats massor... 
Hela 90 st stjälkar faktiskt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar