tisdag 25 mars 2014

Praktik v.13

Då var vi åter ute på praktik igen. 

Känns lite ringrostig men kommer snabbt in i arbetet igen. 

Gjort planteringar, buketter till kunder men det kommer inte med på bild. Glömmer ta kort. 

Gjorde en sorgdekoration till en begravning, färg valfri och ett bestämt pris. Tyckte liljorna såg fint utslagna ut så jag valde de och matchade ihop med resten. 

Jag har använt lilja-Lilium, gula rosor- Rosa, germini- Gerbera x cantabrigiensis, röd/gula tulpaner- Tulipa, cypress- Chamaecyparis lawsoniana. 


Jag har även gjort en kistdekoration lite halvt om halvt. Jag började, fick lite hjälp av min handledare och sen fick hon avsluta den. 

Vi använde oss av röda rosor- rosa, vit prärieklocka- Lisianthus/Eustoma grandiflorum, iris- Iris, cypress- chamaecyparis lawsoniana. 


Så här blev slutresultatet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar