torsdag 21 november 2013

Rund brudbukett

Vi har nu lärt oss och gjort en rund brudbukett i oasis hållare. Läraren Fredrik visade steg för steg vad och hur vi skulle göra.

Vi började med att klippa av botten på handtaget för att kunna sätta i ståltrådar som förlänger handtaget. Ståltrådarna limmas fast i handtaget, jag använde limpistol. Galaxiblad- galax urceolata används för att täcka konen. Handtaget lindas med sidenband och jag tog även spetsband runt.

2 ståltrådar tejpades och böjdes.

För att passa i brudhållaren, detta limmades fast.

Oasisen lades i blöt, och gallret på. Detta skulle nu träs på ståltråden och sättas fast i hållaren. Ståltråden böjs ut vinkelrätt.

Färgad myrtentråd som klipptes av i ca 1 meters längder. Jag har 5 av dessa trådar som pärlades.

En konstruktion av 2 myrtentrådar på ca 5 meter skulle knölas ihop till ett "rede". Det var inte lätt. :( pärltråden skulle sen lindas runt denna konstruktion. Det skulle passa utanför den tänkta blomradien.

Fick sätta i extra micadopinnar för att hålla uppe pärlkonstruktionen.

Vi satte i grönt som en manschett under konstruktionen. Sen använde jag varannan ros- rosa och vaxblomma i nedersta raden. Satte i toppblomman så långt ner det gick samt satte i de rosor och vaxblommor som fick plats utan att se klämda ut. Poppel- eucalyptus cinerea satte jag för att täcka oasisen och fylla ut. Vi skulle ha lite kontraster så jag satte i svarta stjärnor. 

Slutresultatet i sin helhet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar