fredag 24 januari 2014

Lite varierat under vecka 3 och 4

Det är väldigt varierade uppgifter.

Planterar till skyltar, står i kassan, gör buketter, packar upp nya varor som kommer, prismärker och övar på det som behövs. 

Hade en kund som kom vid 17 en fredag och skulle ha en present. Hon kollade runt lite i butiken och undrade om vi hade en "krona" i mindre modell att plantera i. Tyvärr hade vi inte det.

 Då fick hon tänka om... Skulle vara stort, högt, glas, silver. Hjälp! Hur ska jag klara detta. Spännande! 

Vi började fundera, titta oss omkring i butiken. Vi kollade på snittblommorna. Det fanns vaxblommor och axstrån kvar i silverfärg. 

Jag frågade om jag fick ta kort, det fick jag dock lite sent eftersom jag lyckats få på cellofanen... I buketten är det vaxblomma- sprejad i silver, axstrå i silver, gerbera- gerbera och gröna långa grässtrå. 


Kunden var väldigt nöjd. :)

Lite samplanteringar

Hjärtan på tråd- ceropegia woodii, vårglöd- kalanchoe och svärmorstunga- sansiveria.

Bredbladig- aloe, vårglöd- kalanchoe, hjärtan på tråd- ceropegia woodii. 

Hjärtan på tråd- ceropegia woodii, grön/vit taggig- haworthia big band. 

Murgröna- hedera helix, saintpaulia- saintpaulia ionantha och gräs.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar