torsdag 27 februari 2014

En begravning till

Det blev en sorgdekoration till förra veckan. Inte kul när jag skrivit massa text och det är borta när jag öppnar det sparade nästa gång. Det brukar gå annars, men inte idag. Får väl börja om...

Har använt cypress-Chamaecyparis lawsoniana, tulpaner- Tulipa, piontulpan, rosor- Rosa,  gerbera- Gerbera, läderblad- Rumohra adiantiformis, murgröna- Hedera helix. 



En liten oasishållare lade jag i blöt. Sen snittades cypressen och täckte oasisen. 
Började med toppblomman och satte i några blommor upp. Sticker i dem med radial stickteknink. 

Sen snittades blommorna och sattes i snett framåt. Blickfång och sen fyllde jag ut resten av blommorna som jag hade tänkt använda. 

Bra att ta kort för då ser man små saker som behöver justeras. Rosenbladen förstörde mycket när de sticker ut så. Toppblomman behövdes sänkas. 

Fyllde ut med lite murgröna som blev lite pricken över i:et. 

Slutresultatet blev bra. Är nöjd. Fick beröm av min handledare att jag gjort det bra. Hon har bara haft några synpunkter denna gång på småsaker så det kändes bra att ha gjort den själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar