onsdag 21 augusti 2013

Det berömda bananskalet!

Jag halkade in på denna utbildning på ett bananskal. Har funderat på att läsa till florist men slagit bort tanken. Tiden har tickat på...
Tittade på den i början av augusti i år. Ja i år. Mailade skolan och ville ha information om den. Fick det, det fanns några platser kvar och jag fick ansökningshandlingar. Skickade in ansökan till min kommun som behöver godkänna och betala min utbildning i den andra kommunen. Sökte i slutet av veckan. Dagarna gick. I början av veckan blir jag uppringd och får förklarat att jag får gå utbildningen via Campus i Lidköping som köper platsen i Töreboda. Du börjar skolan om knappt en vecka, förutsatt att du ordnar en praktikplats, lämpligast i närheten där du bor. Ordnade detta och fick utbildningsplatsern på lärlingsflorist. Några veckor i skolan, ngr veckor på praktik, ngr veckor i skolan och några på praktik. Mest praktik! :) 
Första uppgiften att göra en rund bukett i spiralteknink. Svårt i början, blommorna hamnade hur som helst till jag kom på hur jag skulle göra... 
Rosor, chrysanthemum, läderblad, lite blåbärsris och ekblad finns i buketten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar